Asiakaskokemus on äärimmäisen tärkeä asia. New Business Officella se on myös julkinen asia!
Arvoisat asiakkaat, olkaa huoleti. Otsikosta huolimatta New Business Office ei jatkossakaan huutele julkisesti asiakkaistaan. Kyse on jostain muusta ja se syntyi turhautumisesta. Elämme kollegani Ossi Merisalon kanssa ns. ”kahden hatun elämää” työssämme toimimalla sekä yrityksen omistajina ja yrityksemme myynnistä ja asiakkuuksista vastaavina. Omalla kohdalla myynnin vastuu on erityisen suuressa roolissa. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että istun säännöllisesti kaupallisissa keskusteluissa välillä myyjän ja välillä ostajan puolella pöytää. Tämä on äärimmäisen hieno ja opettavainen mahdollisuus ja haluan tehdä sitä jatkossakin. Koska yritykseni on erikoistunut myynnin tehostamiseen ja myyjien auttamiseen, olen seurannut myös itselleni esiteltyjä myynnin kokonaisuuksia aktiivisesti kehittämisen näkökulmasta. Olen matkan varrella turhautunut referensseihin, joissa ylistetään huipputuloksia parhaasta tai parhaista esimerkeistä myyvän yrityksen onnistumisista. Hyvähän näistäkin on kuulla, mutta väkisinkin alkaa miettiä, että ”entäs ne loput”, ”mitenkähän tuohon on käytännössä päästy” tai ”entäs se meidän kokonaisuus sitten”. Näitä kysyessä saa myös vaihtelevasti ja vaihtelevia vastauksia. Tästä saimme New Business Officella idean. Päätimme maaliskuussa 2017 dokumentoida tämän vuoden aikana kaikki koskaan tekemämme projektit asiakashaastatteluiden muodossa. Kaikki tarkoittaa sitä, että niin hyvät, huonot kuin keskinkertaiset kokemukset ovat nähtävissä halukkaille. Urakka on iso, koska haluamme tehdä läpiluotauksen tasolla, jota ei toteuteta sähköisellä kyselyllä. Tapaamme ja haastattelemme kaikki henkilökohtaisesti. Lopputulos on haastattelu, ei huikeita prosentteja sisältävä Powerpoint -show.Laatutasomme toimialamme toimijana on todettu todella hyväksi. Tästä syystä meidän ei tarvitse piilotella tai häpeillä erilaisia kokemuksia meistä. Haluamme tarjota jokaiselle palvelujamme harkitsevalle ostajalle tilaisuuden todeta, milloin konseptimme oikeasti toimii ja milloin ei. Meillä on varaa totuuteen.
Tiedämme miten vaikeaa ja moniulotteista tekemämme työ on. Haluamme ruokkia myös samaa vaatimustasoa kaikkia toimijoita kohtaan. Lyödään asiakaskokemukset tiskiin ja antaa ostajan päättää!
Tarkoituksena on siis luoda haastattelupankki, josta saa mahdollisimman realistisen kuvan siitä, mihin New Business Officea voi soveltaa, mitä meistä jää käteen, millaisia asioita asiakkaamme ovat matkan varrella miettineet ja miten he ovat mahdollisesti avullamme kehittyneet. Yhtä mielenkiintoista on tietää, mikä tekemisessämme on joskus mennyt vihkoon. Mitä luulet, jos dokumentoimme kaiken tämän, onko meillä ajatus tai edes varaa toistaa sama virhe uudelleen? Myös tästä syystä materiaali ei ole julkista, haluamme että analyysiä tehtäessä ja palautetta antaessa voi revitellä vapaasti niin hyvässä kuin pahassa. Olemme saaneet vasta n. 10 % työstämme tehtyä, mutta kokemukset ja havainnot ovat jo tähän mennessä mahtavia. Olemme oppineet itse paljon ja mikä parasta, niin myös haastattelemamme asiakkaat. Jo nyt havaintojen avulla tekemistämme on jatkokehitetty entisestään. Mihinkähän pääsemme 100% kohdalla? Kiitos jo nyt kaikille aikaa tähän kanssamme käyttäneille asiakkaillemme! Mikäli olet (ollut) kanssamme yhteistyössä ja emme ole vielä keskustelleet tästä, voit odottaa lähiaikoina yhteydenottoamme. Ja jos et ole vielä asiakkaamme, ota ihmeessä yhteyttä jani.ojala@nbo.fi tai 040 171 2223 -voidaan tehdä tuo haastattelu sitten, kun yhteistyötä on vähän enemmän takana. Kaikille me emme sovi, mutta kysyä kannattaa ehdottomasti!Kiinnostuitko? Kysy lisää!
Jani Ojala
Sales and Marketing Director, Partner
040 171 2223
Saatat olla kiinnostunut myös näistä
Saako yrittäjä pitää pitkää kesälomaa?
21.06.2017
Suomessa tuntuu olevan kunnioitettavaa, kun piti viimeksi viikon lomaa vuonna 1998 ja silloinkin, koska sai sydänkohtauksen stressistä. Olet huono...
Lue lisääTahtoa, rohkeutta, tietoa
07.05.2017
Ennen kuin munasolu hedelmöittyy, joutuvat siittiöt kulkemaan pitkän matkan ja käymään kovan taiston. Tätä taistoa voisi hyvin verrata myyjän...
Lue lisää