
Miten hyödyntää tekoälyä myyntityössä?
Tekoäly lisää ymmärrystä ja tehoa B2B-myyntiin. NBO:n asiakkaille tekoälyn hyödyntäminen myynnin tukena ei ole vain tulevaisuuden tavoite – se on jo tätä päivää. Lue, miten voit hyötyä tekoälystä.
B2B-ratkaisumyynnin haasteena Suomessa on hyvin rajallinen kohderyhmä. Jos tavoittelet suuria ja keskisuuria yrityksiä, potentiaaliset asiakkaasi löytyvät muutamien kymmenien tai satojen yritysten joukosta. Se, kuinka paljon tästä kohderyhmästä tiedät ja kuinka paljon olennaista tietoa pystyt dokumentoimaan ja hyödyntämään, määrittelee pitkälti myyntimenestyksesi.
Tekoäly B2B-myynnin tukena
Myynnille kertyy dataa jokaisesta kontaktista kohderyhmään. Koska tekoälyn vahvuuksia ovat suurten datamäärien käsittely ja analysointi nopeasti ja tehokkaasti, se on erittäin lupaava työkalu myynnille. Tekoälyn avulla olennaisen tiedon löytäminen ja hyödyntäminen helpottuu huomattavasti. Ongelmana on, että tekoälyä ei voi vain “kytkeä päälle”, vaan sen hyödyntäminen edellyttää paljon suunnittelua, kehittämistä, opettamista, testaamista ja eheää datalähdettä.
Ymmärrä ostajiasi
NBO:n työstä hankkia asiakkailleen myyntimahdollisuuksia kertyy valtavasti dataa. Oikein hyödynnettynä se auttaa lisäämään kaupan todennäköisyyttä.
Olemme kehittäneet tekoälyratkaisun, joka analysoi myyntikeskustelujen muistioita, tunnistaa ja tiivistää niistä kiinnostuksen kohteet keskeisiksi avainsanoiksi. Tämä mahdollistaa myyntitiimeille nopean pääsyn olennaiseen tietoon, mikä tehostaa kohderyhmien ja viestien valintaa.
“Tämä mahdollistaa myyntitiimeille nopean pääsyn olennaiseen tietoon, mikä tehostaa kohderyhmien ja viestien valintaa.”
Tekoälyn kiteytyksiä voi käyttää esimerkiksi vertailuun, minkä kokoisissa yrityksissä, millä toimialoilla, missä funktioissa ja millä senioriteettitasoilla tietyt aiheet päättäjiä kiinnostavat. Sen pohjalta voi analysoida, millä teemoilla on syntynyt liidejä, tapaamisia ja tarjouksia, ja on voitettu tai hävitty kauppoja.
Tekoälyn kiteytyksiä ja havaintoja voi verrata omaan ja myyntitiimin käsityksiin, ja kasvattaa sekä myynnin ymmärrystä että tuloksellisuutta.
Ohjaa myyntiponnistelut oikein
NBO:n kehittämä Dashboard-työkalu yhdistää julkisesti saatavilla olevan yritystiedon, päättäjien tiedot, keskustelumuistiot teemakiteytyksineen sekä myynnillisen lopputuloksen. Tämä kokonaisuus tarjoaa asiakkaillemme ainutlaatuisen näkymän myyntiprosessin kaikkiin vaiheisiin ja mahdollistaa datalähtöisen myynnin strategian.
Kehittämistyömme taustalla on halu päästä mutuilusta dataan perustuviin päätöksiin sekä ohjata asiakkaidemme myyntiponnisteluja koko ajan paremmin. Haluamme auttaa asiakkaitamme siirtymään historiatietoon nojaamisesta myynnin ennustamiseen.
Älä jää jälkeen – hyödynnä tekoälyn voima myynnissäsi
Ota yhteyttä meihin jo tänään ja selvitä, miten tekoäly voi tuoda tarkkuutta ja tehoa myyntiisi. Tekoäly ei ole vain työkalu – se on kilpailuetu, joka voi nostaa liiketoimintasi seuraavalle tasolle.
Kiinnostuitko? Kysy lisää!

Saatat olla kiinnostunut myös näistä
Näkemystä myyntiin tekoälyn avulla
Tekoälyn potentiaali myynnin apurina on valtava, ja NBO:n asiakkaat saavat siitä nyt ensimmäiset maistiaiset.
Lue lisää10 syytä miksi kylmäsoittamisen jalo taito on yrityksesi tärkein menestystekijä!
Kylmäsoittamisessa loistaminen on tämän päivän hopealuoti. Toimii tilanteessa kuin tilanteessa ja ratkaisee ongelmat vaikuttimista huolimatta. Lue lisää, miten yksi taito voi olla niin paljon.
Lue lisää