Modernin B2B-myynnin opas: näin menestyt ratkaisumyynnissä
B2B-ostaminen on muuttunut viime vuosina. Perinteisillä myynnin malleilla on entistä vaikeampi päästä haluttuihin tuloksiin. Oppaamme kertoo, mitä myyjän ja myyntijohtajan on huomioitava onnistuakseen uusasiakashankinnassa 2020-luvulla.
B2B-myynnin oppaamme kokoaa yhteen vinkit menestyksekkääseen ratkaisumyyntiin. Jos toimit B2B-myynnissä ja tiedät jo perusasiat, opas auttaa sinua hiomaan myyntiprosessisi optimaaliseksi.
Olemme koonneet parhaat käytännöt aidoista kokemuksista suoraan kentältä tiiviiksi paketiksi. Lataa opas nyt, ja saat teoreettisten mallien tueksi keinoja, jotka toimivat todennetusti:
- Ratkaisumyynnin kohderyhmässä toimivin lähestymistapa
- Ostamisen muutoksiin mukautettu myyntiprosessi
- Myynnin menestystä parhaiten tukevat mittarit
- Modernin myyjän työkalut ja muita käytännön vinkkejä
Ymmärrä ratkaisumyynnin kohderyhmää
Suomessa on paljon yrityksiä, mutta vain murto-osa niistä on ratkaisumyynnille kiinnostavia. Koska kohderyhmä on rajallinen, on suuri merkitys, miten myynti lähestyy näitä päättäjiä. Huono lähestyminen voi polttaa sillat kohderyhmän yrityksiin vuosiksi. Oppaastamme löydät vinkkejä siihen, miten rakennat hyvät suhteet päättäjiin ja pysyt kohderyhmäsi mielessä.
Tunne päätöksentekoprosessi
Ostaminen on murroksessa, mutta ymmärtämällä päätöksentekoprosessia lisäät todennäköisyyttäsi onnistua. Kun keskikaupan arvo on korkea, päätöksentekoon osallistuu useita päättäjiä. Päättäjien tavoittaminen on vaikeampaa kuin koskaan ja myyjien kanssa käytetty aika vähenee. Oppaassa käsittelemme muutosten vaikutusta myyjän työhön ja keinoja parantaa menestystä uudessa tilanteessa.
Valitse toimivin myyntimalli
Huippulahjakkaiden myyjien ja huippusuosittujen tuotteiden kohdalla myynnin mallilla ei ole suurta merkitystä, mutta useimmiten on järkevää valita kohderyhmälle sopivin malli. Oppaassa käsittelemme perinteisen buukkausmallin ongelmia ja esittelemme vaihtoehdon, joka sopii erityisesti vaativan ratkaisumyynnin parissa toimiville.
Mittaa oikeita asioita
Mittarit ohjaavat myyntiorganisaation toimintaa ja vaikuttavat tuloksiin. Sitä saat, mitä mittaat. Mutta mitä sinun kannattaa mitata, jos haluat maksimoida tuloksen? Usein myyntiorganisaatiot keskittyvät raportoimaan aktiviteetteja, kuten tapaamisia. Tällöin saadaan toki paljon tapaamisia, mutta ei aina euroja. Lue lisää oppaasta, millaisia mittareita suosittelemme tukemaan myynnin menestystä pitkällä aikavälillä.
Kuulostaako järkevältä?
Jos haluat tietää lisää näistä aiheista, lataa B2B-myynnin opaamme. Mikäli oppaassa esitellyt menetelmät ja tapa ajatella myynnistä tuntuvat itsellesi soveltuvilta, saatat olla myös kiinnostunut yhteistyöstä kanssamme. Ota yhteyttä ja kerromme mielellämme lisää.
Kiinnostuitko? Kysy lisää!
Saatat olla kiinnostunut myös näistä
Mikä ihme on BANT ja miksi sitä kannattaa käyttää liidin arvon mittaamiseen?
Ajattelin kirjoittaa näin koulujen alettua aakkosista ja monelle tutusta liidikriteeristöstä. Koin aiheen avaamisen tarpeelliseksi varsinkin, kun...
Lue lisääHaluatko palvella ja konsultoida asiakastasi vai asiakkaan tekemään työsi puolestasi?
Vähän turhan selvä avaus. Jokainen vähäisessäkin organisaation myyntivastuussa oleva luonnollisesti vastaa tähän tietyllä tavalla. Olen tällä...
Lue lisää