Blogi

Myynnin asiantuntijoidemme ajankohtaisia kirjoituksia B2B-ratkaisumyynnistä, uusasiakashankinnasta ja myynnin ulkoistamisesta. 

 

Myyntitermien aapiskukko – Mitä myyntikumppaniltasi todella ostat?

28.03.2025 Topi Reingoldt

Prospektilista, liidi, oppo, buukkauspalvelu, takuubuukki ja myynnin alkupään ulkoistus – B2B-myyntiä tarjoavien yritysten palveluita voi olla vaikea tulkita. Syy löytyy siitä, että samaa asiaa myydään useilla eri termeillä.

Lue lisää

Opas B2B-myynnin ulkoistamiseen – Näillä vinkeillä onnistut

18.03.2025 Janne Airaksinen

Myynnin ulkoistaminen osaavalle kumppanille vapauttaa aikaasi ja parantaa myynnin onnistumisen todennäköisyyttä. Lue oppaastamme, miten saat ulkoistuksen toimimaan mahdollisimman tehokkaasti.

Lue lisää

Uusasiakashankinnan keinot vertailussa

11.03.2025 Anna Lammela

Myynnin ulkoistus, buukkaus, telemarkkinointi tai tapahtumat – B2B-myynnillä on useita vaihtoehtoisia keinoja uusien asiakkaiden hankintaan. Vertailimme eri keinojen vahvuuksia ja heikkouksia. 

Lue lisää

10 syytä miksi kylmäsoittamisen jalo taito on yrityksesi tärkein menestystekijä!

08.10.2024 Jani Ojala

Kylmäsoittamisessa loistaminen on tämän päivän hopealuoti. Toimii tilanteessa kuin tilanteessa ja ratkaisee ongelmat vaikuttimista huolimatta. Lue lisää, miten yksi taito voi olla niin paljon.

Lue lisää

Sitä saa mitä mittaa – mikä ihme on insentiiviongelma ja mihin se myynnissäsi vaikuttaa?

21.05.2024 Jani Ojala

Mittarointi ja palkitseminen ohjaavat toimintaa erittäin voimakkaasti. Lue, miten kitket insentiiviongelman pois ja siirrät myynnin fokuksen lisätehoa tuoviin tavoitteisiin.

Lue lisää

B2B-myynnin vetäjä: miksi tapaaminen on edelleen pyhä lehmä?

18.01.2024 Jani Ojala

Tapaamisilla on edelleen lähes pyhä asema myynnin mittaristossa ja arvostuksessa. Lue, miksi se voi johtaa turhaan työhön ja miten voit lisätä myyntitiimisi tehoja.

Lue lisää

Suutarin lapsellakin voi olla kengät – NBO:n työkalut suhdannevaihteluihin

11.12.2023 Jani Ojala

NBO kokeili omia lääkkeitään myynnin tehostamiseen ja rekrytointiin. Lue, mitä tästä jäi käteen ja miten voimme rakentaa teidänkin organisaatiostanne suhdanteita vastaan uljaasti purjehtivan lippulaivan.

Lue lisää

Dataohjattu myynti: mitä, miten ja miksi?

22.11.2023 Jani Ojala

Menestyvät myyntitiimit tarvitsevat paljon tietoa kohderyhmistään. Mistä dataohjatussa myynnissä on kysymys ja miten datavetoiseen myynnin strategiaan voi siirtyä?

Lue lisää

8 oppia yrityksen tuloksellisuuteen – NBO:n matka asiakkaidensa menestyksen ajuriksi

14.11.2023 Jani Ojala

Etapit viime vuosien tunnuslukujemme taustalla sisältävät olennaisia oppeja. Kuten yritystoiminnassa usein käy, osa löytyi mutkan tai kantapään kautta. Poimi tästä tärkeimmät vinkkimme tuloksellisuuteen.

Lue lisää