Blogi

Myynnin asiantuntijoidemme ajankohtaisia kirjoituksia B2B-ratkaisumyynnistä, uusasiakashankinnasta ja myynnin ulkoistamisesta. 

 

Haluatko palvella ja konsultoida asiakastasi vai asiakkaan tekemään työsi puolestasi?

01.06.2021 Jani Ojala

Vähän turhan selvä avaus. Jokainen vähäisessäkin organisaation myyntivastuussa oleva luonnollisesti vastaa tähän tietyllä tavalla. Olen tällä...

Lue lisää

Menesty B2B-ratkaisumyynnissä ymmärtämällä ostamista

20.05.2021 Jani Ojala

Myyntiin kohdistuu kovia paineita. Yksi asia nostaa myynnissä onnistumisen todennäköisyyttä kuitenkin dramaattisesti. Avain koko tiimin menestykseen on myymisen sijaan ostamisen opiskelussa.

Lue lisää

Ulkoistusta pohtiva päättäjä - Onko kumppanisi teillä töissä?

01.09.2020 Jani Ojala

Ratkaisumyynnin ulkoistuskumppanina haluamme aina sitoa tekemisemme asiakkaamme myyntitavoitteisiin ja johtaa yhteistyömme tavoitteet näistä kokonaistavoitteista. Väitän, että jokaiseen ulkoistukseen voidaan miettiä tavoitteet ja yhteys liiketoimintaasi. 

Lue lisää

Myyjän on hyvä osata laskea, mutta myynnin vetäjän on osattava myös todennäköisyys­laskentaa!

14.08.2020 Jani Ojala

Toisin kuin usein ajatellaan, myyntimahdollisuutta aletaan rakentaa jo ensimmäisen yhteydenoton myötä. Riippuen miten hyvin prosessi ja sen osakokonaisuudet etenevät, lopussa joko onnistutaan, hävitään tai tilanne jää avoimeksi. Todennäköisyys halutulle lopputulokselle voidaan laskea prosentteina.

Lue lisää

Miten saada kaupallisia päätöksiä ratkaisumyynnissä koronasta huolimatta?

09.04.2020 Jani Ojala

Näin varmistat, että liiketoiminta ja kassavirta pysyy kunnossa nyt ja jatkossa.

Lue lisää

Tapa kiire, jotta kaupat ja asiakassuhteet voivat elää

26.02.2020 Jani Ojala

Kiire tappaa tulokset, siksi menestyäkseen on tapettava kiire.

Lue lisää

Fiilistä ei voi pistää tulemaan postissa!

18.09.2019 Jani Ojala

Mikko Seppä korosti osuvasti Tampere Business Meetissä, että nykyisin kaikesta on valtaisa kilpailu, varsinkin kun digitalisaation mahdollistamana...

Lue lisää

Ostaako ärsytetty asiakas?

10.09.2019 Jani Ojala

Oletko koskaan lukenut myynnin opusta, jossa neuvotaan kettuilemaan asiakkaalle ensin jään rikkomisen hengessä? En minäkään. Mikäs olikaan se...

Lue lisää

Miten myyt myös heille, jotka eivät halua ostaa palveluitasi?

14.06.2019 Jani Ojala

Kyllä. Sekin on mahdollista! Aina välillä tulee harrastettua itseanalysointia ja tämä blogikirjoitus syntyi tuloksena poikkeuksellisen monesta...

Lue lisää