Työni Key Account Managerina

Haluan kertoa NBO:sta työpaikkana kiinnostuneille, mistä työssäni on kyse ja minkälaisista työtehtävistä positioni Key Account Managerina koostuu.

NBO tarjoaa mielenkiintoisia uramahdollisuuksia ja työskentelymallin. Kirjoitukseni tarkoituksena on antaa mahdollisimman kattava ja realistinen läpileikkaus siitä, millaiseen työpaikkaan olet hakemassa.

Vastuullinen työni Key Account Managerina eli avainasiakaspäällikkönä on minulle paitsi itseni päivittäistä haastamista ja omien tavoitteideni korkealle asettamista, myös monipuolisen ja tapahtumarikkaan position toteuttamista omannäköiselläni tavalla.

Key Account Manager eli KAM nimensä mukaisesti hoitaa ja kehittää salkussaan olevia asiakkuuksia. Tarkoituksena on kasvattaa asiakkaan liidi -ja tarjouskantaa ja sitä myöden saada kauppoja toteutumaan. Olen hyvin keskeisessä roolissa kasvattamassa asiakkaideni myynnin mahdollisuuksia, joten haluan luonnollisesti hoitaa tehtäväni siten, että asiakkaani ovat aina tyytyväisiä saamaansa palveluun.

Johanna Loiri

“Olen hyvin keskeisessä roolissa kasvattamassa asiakkaideni myynnin mahdollisuuksia, joten haluan luonnollisesti hoitaa tehtäväni siten, että asiakkaani ovat aina tyytyväisiä saamaansa palveluun.”

Johanna Loiri

Sielultani ja sydämeltäni myyntihenkisenä ihmisenä minulla on kova motivaatio työtäni kohtaan. Se auttaa pääsemään ennalta asetettuihin tavoitteisiin ja kehittämään asiakkuutta kokonaisuutena.

Pähkinänkuoressa KAMin työtehtäviin kuuluu huolehtiminen myyntisalkussa olevista asiakkuuksista. Työpäiväni koostuvat erilaista tehtävistä Teams-palaverien, sähköpostien sekä tietysti prospektien kanssa käytävien puhelinkeskustelujen parissa. Myös viikottaiset palaverit ja yhteydenpito asiakkaisiin ovat iso osa työtäni. Tiimikavereiden kanssa jaetaan yhdessä eteentulevia haasteita ja pohditaan asiakkaan kasvumahdollisuuksia. NBO:n työyhteisö on lämminhenkinen ja huolehtiva. Ketä tahansa kollegaa on helppo lähestyä ja kysyä neuvoa tarpeen tullen.

Key Accout Managerin työhön kuuluu myös vahvasti asiakastietojärjestelmien (CRM) ylläpitäminen ja päivittäminen. Vastaan useamman asiakkuuteni CRM:stä ja huolehdin että järjestelmät pysyvät ajan tasalla.

Päivän sana on dataohjautuvuus, ja meillä NBO:lla tätä on toteutettu jo pitkän aikaa. Koenkin että olemme edelläkävijöitä dataohjautuvassa ratkaisumyynnissä ja sen kehittämisessä. On hienoa huomata omassa työssäni, millaisia mahdollisuuksia sitä kautta aukeaa. Katson olevani etuoikeutettu saadessani työskennellä yrityksessä, jossa mennään aina vähintäänkin yhden askeleen edellä, luodaan ja kehitetään jatkuvasti keinoja tehdä asioita tehokkaammin ja tuloksellisemmin.

“Katson olevani etuoikeutettu saadessani työskennellä yrityksessä jossa mennään aina vähintäänkin yhden askeleen edellä, luodaan ja kehitetään jatkuvasti keinoja tehdä asioita tehokkaammin ja tuloksellisemmin.”

Yhteenvetona sanonkin, että NBO on minulle samalla työpaikka sekä oppimistaho. Jokainen päivä tarjoaa jotakin uutta opittavaa sekä itsestäni että työstäni. Key Account Managerin pesti on loistava mahdollisuus tarttua haasteisiin, ideoida uutta sekä kehittää itseään. Tekemisen ja kehittämisen ilo onkin niitä asioita, miksi itse nautin työstäni ja suuresti arvostan mahdollisuutta, jota nöyrästi mutta kunnianhimoisesti käytän.

Kiinnostuitko? Kysy lisää!

Johanna
Johanna Loiri Key Account Manager