Yritystietopalvelu, joka tuottaa hakutulosten sijaan myyntituloksia
B2B-ratkaisumyynnin edelläkävijä NBO – New Business Office Oy tuo markkinoille työkalun, joka tarjoaa myyjille tietoa yritysten avoimista bisnespäätöksistä.
Kyseessä on ensimmäinen yritystietopalvelu, joka kertoo, mitkä yritykset ovat kiinnostuneita myyjän tarjoamista palveluista ja millä viestillä näitä yrityksiä kannattaa lähestyä. Palvelu tuo aiempaa helpommin saataville sen bisneskriittisen tiedon, jota ilman B2B-myyjä ei voi onnistua.
Potentiaalisten asiakkaiden kartoitus eli prospektointi luo perustan B2B-myyntiprosessin onnistumiselle, koska myyjä tarvitsee paljon tietoa voidakseen auttaa asiakasta. NBO:n uusi palvelu automatisoi osan prospektointivaiheesta ja auttaa myyntiä löytämään uusia asiakkaita.
B2B-myyjälle olennaisin tieto Suomen 2000 suurimmasta yrityksestä
Uusi työkalu sisältää myyjälle kaikkein olennaisimmat tiedot: mitkä yritykset ovat potentiaalisimpia ostajia kyseisellä hetkellä, mitkä kehitysteemat näitä yrityksiä kiinnostavat ja millä tasolla.
”Tällä hetkellä prospektointiin tarvittavat tiedot on hankittava manuaalisesti. Tämä turhauttaa kiireisiä päättäjiä, koska he joutuvat vastaamaan toistuviin kyselyihin esimerkiksi käytössä olevista järjestelmistä ja kumppaneista. Uuden palvelumme ansiosta myyjät pystyvät räätälöimään jo ensimmäisen lähestymisensä ja auttamaan ostajia paremmin,” NBO:n myynti- ja markkinointijohtaja Jani Ojala sanoo.
Tähän asti taustatietoja on jouduttu hakemaan useista eri lähteistä, koska mikään nykyisistä järjestelmistä ei tarjoa kaikkea tietoa. Esimerkiksi pelkkien toimiala-, talous- ja luottotietojen perusteella potentiaalisia ostajia ei voi tunnistaa. Päällekkäisistä järjestelmistä aiheutuu myös kuluja. NBO:n palvelusta myyjä löytää tarvitsemansa tiedot ja osaa lähestyä ostajaa silloin, kun tämä on kiinnostunut keskustelemaan asiasta.
Tietokanta yritysten avoimista bisnespäätöksistä
Markkinoilla olevat yritystietojärjestelmät päivittyvät harvoin ja data perustuu tavallisesti algoritmeihin tai pinnallisiin haastatteluihin. Tämä tarkoittaa, että palveluista saadaan lähinnä tietoa päätöksistä, jotka on jo tehty. Näiden tietojen varassa potentiaalista asiakasta lähestyvä myyjä on auttamattoman myöhässä.
NBO:n palvelu sisältää ”human contact dataa”, joka on päättäjien kertomaa tietoa yrityksissä meneillään olevista tai tulevista bisnespäätöksistä. Tämän tiedon ansiosta myyjä pääsee keskusteluihin mukaan ajoissa ja osaa lähestyä asiakasta oikealla viestillä. Myyjän edellytykset menestyä kilpailluillakin aloilla kasvavat merkittävästi.
Yritysten kiinnostuksen kohteista ja järjestelmistä käyttäjä pääsee porautumaan yksittäisiin yrityksiin ja hankkeisiin.
NBO:n kokemus mahdollistaa uudenlaisen yritystietopalvelun
”Käymme ratkaisumyynnille kiinnostavimpien TOP2000-päättäjien kanssa tuhansia keskusteluja joka kuukausi. Kymmenen vuoden ajan hiomamme keskustelutekniikan ansiosta päättäjät kertovat meille aivan eritasoisia asioita kuin gallupeissa. Tämän tiedon tekeminen helposti saavutettavaksi on mullistavaa,” sanoo NBO:n toimitusjohtaja Ossi Merisalo. ”Innovaatiomme tukee NBO:n missiota maksimoida myyjän todennäköisyys onnistua työssään.”
Merisalo kuvaa, että päättäjäkeskusteluista kerätty human contact data on kuin tilastoitua huhutietoa yrityksen kehityshankkeista ja teknologiatarpeista. Tätä tietoa on aiemmin ollut saatavilla vain myyjien tallentamana yritysten CRM-järjestelmissä.
Kieltävä vastaus yhdelle on usein mahdollisuus toiselle
NBO:n asiantuntijamyyjien käymät keskustelut asiakkaiden kohdeyritysten ylimmän tason päättäjien kanssa tuottavat paljon tietoa, jolla ei ole arvoa toimeksiannon tehneelle asiakkaalle, mutta joka voi mahdollistaa kaupan toisella toimialalla toimivalle yritykselle.
NBO:n palvelu tekee ensimmäisenä mahdolliseksi ei-vastausten sisältämien perustelujen liikkumisen organisaatioiden välillä.
Esimerkiksi ERP-myyjälle voidaan kertoa, että yritys keskittyy digitalisointiratkaisujen ja asiakaskokemuksen kehittämiseen, eikä ole sillä hetkellä kiinnostunut ERP-järjestelmistä. Keskustelu ERP-myyjän kanssa todennäköisesti päättyy tähän, mutta digitaalisia portaaleita tarjoavalle yritykselle tämä tieto on kullanarvoista.
Palvelun pilotointi alkaa elokuussa
Uusi palvelu lanseerataan NBO:n asiakkaille vuoden 2022 lopussa ja julkisesti vuoden 2023 aikana. Yhdistämällä uuden työkalun NBO:n kontaktointipalveluun asiakas saa suurimman hyödyn NBO:n osaamisesta.
Palvelun loppuvaiheen kehitys tehdään yhteistyössä valittujen asiakkaiden ja teknologiakumppani Exoven kanssa. Näin varmistetaan, että palvelu vastaa käyttäjien tarpeisiin parhaalla mahdollisella tavalla.
Elokuussa alkavaan pilottiin osallistuvat asiakkaat pääsevät hyödyntämään human contact dataa ensimmäisinä Suomessa ja saavat käyttää palvelua veloituksetta pilotin ajan. Tämän jälkeen pilottiasiakkaat saavat palvelun käyttöönsä erityishintaan.
Haemme osallistujia pilottiin nyt. Jos kiinnostuit, ota yhteyttä ja varmista paikkasi mukana B2B-myynnin mullistuksessa.
Kiinnostuitko? Kysy lisää!
Saatat olla kiinnostunut myös näistä
Yritystietopalvelu testipenkkiin mahtavien yritysten kanssa
Yritystietopalvelumme pilottiasiakkaat on valittu ja odotamme jo elokuussa alkavaa testijaksoa. Ennen sitä lyhyt katsaus päättyvään tilikauteen.
Lue lisääYrittäjämyynti on avain ratkaisumyynnin mestaruuteen -ja sen oppiakseen ei ole pakko ryhtyä yrittäjäksi
Samuli Salonen avasi Linkedinissä nerokkaasti, että huonot tulokset myynnissä eivät johtuisikaan huonoista myyntitaidoista, vaan itsekurin...
Lue lisää