Blogi

Myynnin asiantuntijoidemme ajankohtaisia kirjoituksia B2B-ratkaisumyynnistä, uusasiakashankinnasta ja myynnin ulkoistamisesta. 

 

Haluatko palvella ja konsultoida asiakastasi vai asiakkaan tekemään työsi puolestasi?

01.06.2021 Jani Ojala

Vähän turhan selvä avaus. Jokainen vähäisessäkin organisaation myyntivastuussa oleva luonnollisesti vastaa tähän tietyllä tavalla. Olen tällä...

Lue lisää

Menesty B2B-ratkaisumyynnissä ymmärtämällä ostamista

20.05.2021 Jani Ojala

Myyntiin kohdistuu kovia paineita. Yksi asia nostaa myynnissä onnistumisen todennäköisyyttä kuitenkin dramaattisesti. Avain koko tiimin menestykseen on myymisen sijaan ostamisen opiskelussa.

Lue lisää

Älä hyvä myyjä hyydy !

05.10.2020 Jani Ojala

Kirjoitin kevään koronakipuihin ratkaisumyynnin ammattilaisille pieniä vinkkejä aiheella ”Miten saada kaupallisia päätöksiä ratkaisumyynnissä...

Lue lisää

Ulkoistusta pohtiva päättäjä - Onko kumppanisi teillä töissä?

01.09.2020 Jani Ojala

Ratkaisumyynnin ulkoistuskumppanina haluamme aina sitoa tekemisemme asiakkaamme myyntitavoitteisiin ja johtaa yhteistyömme tavoitteet näistä kokonaistavoitteista. Väitän, että jokaiseen ulkoistukseen voidaan miettiä tavoitteet ja yhteys liiketoimintaasi. 

Lue lisää

Myyjän on hyvä osata laskea, mutta myynnin vetäjän on osattava myös todennäköisyys­laskentaa!

14.08.2020 Jani Ojala

Toisin kuin usein ajatellaan, myyntimahdollisuutta aletaan rakentaa jo ensimmäisen yhteydenoton myötä. Riippuen miten hyvin prosessi ja sen osakokonaisuudet etenevät, lopussa joko onnistutaan, hävitään tai tilanne jää avoimeksi. Todennäköisyys halutulle lopputulokselle voidaan laskea prosentteina.

Lue lisää

New Business Managerin päivä

15.06.2020 Nea Nuutinen

Monet ovat kysyneet, minkälainen on tyypillinen työpäivämme. Tässä blogitekstissäni avaankin työpäiväni kulkua ja keskeisimpiä työtehtäviä, sekä tavoitteita New Business Managerina NBO:lla. 

Lue lisää

Viisi elementtiä, joista rakentuu laadukas puhelinkeskustelu ratkaisumyynnissä

16.04.2020 Nea Nuutinen

Kun taustatyöt, joista myös viime tekstissäni kirjoitin, ovat kunnossa, voidaan keskittyä laadukkaan keskustelun rakentumiseen. 

Lue lisää

Miten saada kaupallisia päätöksiä ratkaisumyynnissä koronasta huolimatta?

09.04.2020 Jani Ojala

Näin varmistat, että liiketoiminta ja kassavirta pysyy kunnossa nyt ja jatkossa.

Lue lisää

Tapa kiire, jotta kaupat ja asiakassuhteet voivat elää

26.02.2020 Jani Ojala

Kiire tappaa tulokset, siksi menestyäkseen on tapettava kiire.

Lue lisää